• Totaal aantal gebruikers: 37
  • Laatste gebruiker: sbrugman
  • Ingelogde gebruikers: 0
  • Gebruikers vandaag: 0
  • Gebruikers deze week: 0
  • Gebruikers deze maand: 0
  • Gebruikers dit jaar: 8

Even rondkijken zonder te registreren? Log dan in met het demo account van Ben Driehuizen

Gebruikersnaam: demo01
Wachtwoord: demo01
 

Na de realisatie en overdracht van het platform voor SENATUS CONSULTUM (SC) voel ik me ook verantwoordelijk voor de groei en het beheer van de community. SC, ook niet van gisteren, speelde daar handig op in.

Sinds kort mag ik me “Community Manager” noemen en besteed een aantal uren per week aan community management. Ik zei het al eerder, beetje off-topic (want Hypotheken) maar wel erg leuk om te doen.

Nu is een ongeschreven regel dat je als community manager iedere week zelf ook een of twee posts plaatst. Maximaal twee om er voor te zorgen dat de community niet enkel posts bevat van de community manager, minimaal twee om toch vooral de timeline een beetje levendig te houden.

Ik heb er daarmee ineens twee uitdagingen bij:

  1. Tijd en inspiratie
    Die valt op zich wel mee. Ik kan prima ’s-avonds of in het weekeinde een blogpost schrijven. Alhoewel ik daar eigenlijk niet zo heel erg goed in ben. Eenmaal af kan ik deze in de loop van de week online zetten. Daarbij komt, het hoeft natuurlijk niet altijd een blog te zijn. Ik kan ook prima een vraag stellen, een stelling deponeren, een nieuwsartikel aanhalen, enz.. Dus ook de inspiratie moet geen punt zijn.
  2. Voldoende content
    Daar maak ik me meer druk over. Ik kreeg de tip hiervoor een kerngroep samen te stellen. Een groep mensen die zich betrokken voelt bij de organisatie en gemakkelijk kennis delen. Mensen in deze groep hebben op die manier een platform om hun netwerk uit te breiden en zichzelf te profileren. En de content wordt op die manier meer divers. Het woordje “groep” in deze context is hetgeen me nog wel bezighoudt. Ik zal meerdere mensen tegelijkertijd moeten kunnen activeren. Anders wordt het alsnog een one-man show maar dan van iemand anders.

Ik heb me aangemeld bij Community Managers Nederland (CMNL) en lees op dat platform best interessante dingen, o.a. over de verschillende fasen van volwassenheid van communities en over hoe het daarmee gesteld is. Maar dat is voer voor een volgend artikel.

Kijk, daar ga ik al.

Gepubliceerd op LinkedIn 28 september 2017

0
0
0
s2sdefault

Om de site gebruiksvriendelijker te maken worden cookies geplaatst. Onder andere voor analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem.